I det fynske folks tjeneste

Se billederne: Rock Under Broen har fået savnet opbakning

Med et forrygende forsalg som afsæt, var overskuddet sikret før første tone var slået an under broen. Rock Under Broen ser frem mod 30-års jubilæum næste år.

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement.

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

Rock Under Broen runder til næste år det 30. arrangement. Foto: Ken Petersen

1 af 12

Det er aldrig kedeligt at arrangere Rock Under Broen, men for første gang i mange år har folkene bag kunnet indtage rockpladsen under broen i vished om, at økonomien ikke var noget, de skulle bekymre sig om.

Med et stort forsalg til endagsfestivalen, var der nemlig lagt en solid økonomisk bund under den 29. Rock Under Broen. Det skriver arrangørerne i en pressemeddelelse.

- For første gang i efterhånden en del år har vi mærket den opbakning til Rock Under Broen, som vi har håbet på hvert år. Det er af enorm betydning, at vi med sindsro kan afvikle dagen. Det giver os mulighed for at fokusere 100 procent på at give gæsterne den absolut bedst mulige oplevelse, siger Bent Frandsen, talsmand for Rock Under Broen.

Rock Under Broen benyttede sig af tv-reklamer i både Midt- og Sydjylland og på Fyn. Foto: Ken Petersen

14.200 personer blev lørdag lukket ind til Rock Under Broen. Foto: Ken Petersen

Allerede i december var der solgt 3.000 billetter. Foto: Ken Petersen

Bent Frandsen vurderer, at det har været afgørende for successen, at det endelige program kunne præsenteres allerede 9. december.

- Folk har vidst, hvad de købte billet til. Det, tror vi, har gjort en enorm forskel. Vi kan se, at vi solgte 3.000 billetter i december, som vi ikke plejer at sælge, siger Bent Frandsen.

Derudover har der være flere tv-reklamer i både Midt- og Sydjylland og på Fyn.

Lørdag aften kunne arrangørerne sætte et nøjagtigt tal på successen. I alt 14.200 personer betalende gæster var lukket ind - heriblandt et totalt udsolgt vip-telt med 1.100 gæster.

Mere kunstgræs skal der til

Da salget i boderne også var til den gode side dagen igennem, er der utvivlsomt gode penge til den lokale fodboldklub MG&BK. Det er endnu for tidligt at komme med et eksakt resultat, men Bent Frandsen forventer et overskud i størrelsesordenen 600.000 til 700.000 kr.

Hos MG&BK ved man godt hvad pengene skal gå til. Klubben sigter nemlig efter kunstgræsbane nummer to.

- Den bane, vi har i dag, har været en kæmpe gave til klubben, og vi kan sagtens udnytte endnu en kunstgræsbane, siger Claus Hansen, formand i MG&BK.

Med et sikkert overskud for 2017, tør folkene bag Rock Under Broen allerede nu begynde at drømme stort omkring 2018-udgaven, som samtidig er 30. år i træk med Rock Under Broen.

- Det skal fejres med et kæmpe brag, siger Bent Frandsen.

Det ikke kun hos arrangørerne, at der er ro på i år. Også hos Fyns Politi kunne vagtchef Thomas Bentsen søndag morgen fortælle, at der ikke har været større politiopgaver at udføre på pladsen.

Læs også Politi-kontrol til søs – også til Rock under Broen