Se da Carlsberg skubbede Albani ud

Øllet var også det flydende guld for OB i 2000. Dengang var det Carlsberg som skubbede Albani væk som sponsor.

- Fodbold og øl det hører sig godt sammen for det er et spørgsmål om - i afmålte mængder -, at få nogle positive oplevelser sammen med fodbolden.

Sådan lød det i 2000, da det hæderkronede hovedstadsbryggeri, Carlsberg, slog fynske Albani af pinden - eller rettere af trøjen - som hovedsponsor.

Onsdag var budskabet omvendt, da Albani overtog den fynske superligaklubs spillertrøjer og blev hovedsponsor for at ukendt beløb.

I 2000 var det også en krig om, hvem der kunne lægge flest penge på bordet. Dengang blev der sagt:

- Vi har simpelthen ikke penge nok. Vi synes ikke, at de forventninger der var til  et sponsorat af den størrelse, der synes vi ikke, at vi fik den markedsføringsværdi og den synlighed, som beløbets størrelse det krævede.

Også den gang var sponsoratets størrelse hemmeligt, men der blev skudt på et beløb i størrelsesordenen "flere millioner".

Se tv-indslaget fra 2000 herunder:

 

 

Oversigt

    Oversigt