I det fynske folks tjeneste

Selfies og mode trækker folk på museum

Kunstmuseet Brandts har fået flere besøgende i 2015. Især tema-udstillingerne rykker i publikum.

Vi vil gerne gå på museum, når oplevelsen bliver samlet i et tydeligt tema. Det kan de konkludere og glæde sig over på kunstmuseet Brandts, hvor de netop har lavet opgørelse over besøgstallet i 2015.

Antallet af besøgende steg til 85.000 fra 78.000 året før, hvilket er en stigning på ca. 9 %.
Det er udstillinger som Selfie og Danish Fashion Now, der tiltrækker publikum. Og ifølge museets PR-ansvarlige Tine Jørgensen, er det helt bevidst at arbejde med teamer. 
- Vi kan se, at vi får kontakt med en bred målgruppe ved at tage afsæt i temaer omkring den visuelle kultur.

Også den årlige sanseudstilling er med til at trække besøgstallet i vejret. Her får museet kontakt til børnefamilierne og giver en lang række børn deres første museumsoplevelse.

Besøgstal på Brandts

2013: 73.000*
2014: 78.000
2015: 85.000

* = Tallet for 2013 er opgjort som en sum af besøgstallene for de museer, der i løbet af året fusionerede til det nuværende Brandts.