I det fynske folks tjeneste

Tænk en tanke

Og få en ide til tv. Et nyt kreativt samarbejde mellem journalistuddannelsen i Odense og Nordisk Film er på vej. Det hedder TV Tanken.

TV-succes'er som Deal no Deal er den slags tv-formater, som journaliststuderende nu skal til at udtænke.

Kassesucces

"Hvem vil være millionær" og "Deal No Deal" er internationale seersucces'er. Og det er den slags tv-tanker, som journaliststuderende på Syddansk Universitet skal være med til at udtænke.

Nordisk Film TV skal undervise de studerende i ideudvikling og skabelse af nye tv-formater.

- Vi vil gøre danske journalister endnu bedre til at få ideer og få dem ført ud i livet. Til det formål er et samarbejde med en af dansk tvs store og visionære virksomheder lige i øjet, siger Troels Mylenberg, der er leder af journalistuddannelsen til TVnyt.com.

Overskud

Startskuddet lyder fredag. Hvis en ide fra journalisteleverne bliver til et internationalt format og sælges til udlandet, vil en del af overskuddet gå til en fond under Center for Journalistik.