I det fynske folks tjeneste

Team Rynkeby sætter rekord i antallet af tøjsponsorater

Rekordmange virksomheder får deres logo på Team Rynkebys tøj, når velgørenhedscykelholdet sætter kursen mod Paris til sommer.

Rekordmange virksomheder får deres logo på Team Rynkebys tøj, når velgørenhedscykelholdet sætter kursen mod Paris til sommer. Foto: Ole Holbech

Team Rynkeby lukkede i weekenden for indgåelse af nye tøjsponsorater for denne sæson. Og virksomhederne er vilde med støtte Team Rynkeby og dermed Børnecancerfonden.

I 2017 bliver 1.070 virksomheder repræsenteret på Team Rynkebys gule trøjer og sorte bukser, når velgørenhedscykelholdet tager hul på udendørstræningen frem mod sommerens tur til Paris.

Antallet af tøjsponsorater er således det højeste nogensinde, med 7,5 procent højere end sidste år, hvor 995 virksomheder købte sig plads på tøjet.

Udviklingen glæder Carl Erik Dalbøge, direktør i Team Rynkeby Fonden.

- Det er utrolig positivt for projektet og for de organisationer, vi støtter, at vi kan fortsætte fremgangen i antallet af tøjsponsorer. Fremgangen er endda en lille smule højere, end den var fra 2015 til 2016, hvor vi også udvidede med seks hold. Det tegner derfor godt for årets indsamling, siger Carl Erik Dalbøge, direktør i Team Rynkeby Fonden.