I det fynske folks tjeneste

Tryghedskampagne skal fjerne Vollsmoses dårlige ry

En stor tryghedskampagne til op mod en mio. kr. blev søsat mandag i Vollsmose. Kampagnen skal det kommende halve år sætte spot på de positive historier fra Odense-bydelen, der er træt af mange års negativ fokusering på problemer og uro.

-

/ritzau/
En stor tryghedskampagne til op mod en mio. kr. blev søsat mandag i Vollsmose. Kampagnen skal det kommende halve år sætte spot på de positive historier fra Odense-bydelen, der er træt af mange års negativ fokusering på problemer og uro.


En kogebog med opskrifter fra alverdens lande, en etnisk popstarkonkurrence og en ny Vollsmose-kalender er blandt de tiltag, der skal skabe sammenhold og aktivitet i området.


Volmar verdensmester
Kampagnen får også sin egen maskot, Volmar verdensmester. Hovedtanken bag tryghedskampagnen er, at politi og sociale myndigheder ikke kan løse alle problemer.


Beboerne skal selv på banen og være med til at skabe sammenhold, tolerance og respekt på tværs af de 76 forskellige nationaliteter i området. 60 pct. af de 10.000 beboere i Vollsmose har en anden kulturel baggrund end den danske.

Ved du noget? Så send os et tip