Arbejdsmiljøet er under pres på udlændingekontoret

De ansatte på udlændingekontoret på Skulkenborg i Odense er under pres. Derfor indføres der et bookingsystem.

Udlændingekontoret på Skulkenborg i Odense oplever, som på mange andre udlændingekontorer i landet, et meget stort pres af personlige henvendelser.  Og det går ud arbejdsmiljøet, fortæller leder af udlændingekontoret, politikommissær Andreas Bruun.

- Vores kollegaer på udlændingekontoret er hårdt pressede, i en grad at det går ud over arbejdsmiljøet. Vi vil kunne behandle vores kunder bedre, så de ikke skal stå og vente og vente, og kan behandle alle ordentligt, i god ro og orden. Dermed vil vi også forbedre vores arbejdsmiljø markant, siger Andreas Bruun.

Problemet er ganske simpelt. Lokalerne på Skulkenborg er for små til det antal mennesker som i øjeblikket har brug for undlændingekontoret.

- Det handler om et øget antal henvendelser og mange ventede på et lille areal. Det er ikke godt for hverken personale eller de ventende, siger Andreas Bruun til Tv2 / Fyn.

Book en tid 

Derfor indfører udlændingekontoret fra mandag 21. marts et system, hvor man på e-mail skal booke en tid, før man kan få personlig betjening. 

- Der vil være kunder som ikke har adgang til en e-mail, det er vores håb at vores samarbejdspartnere og frivillige organisationer vil hjælpe med at etablere kontakten til udlændingekontoret, siger Andreas Bruun.

- Men vores oplevelse er, at man er gode til at hjælpe og orientere hinanden, så budskabet om tiltaget skal nok komme ud, siger han.

Sådan gør man

Ønsker man personlig betjening på Skulkenborg i Odense skal man derfor først booke en tid via e-mail til fyn-udl-booking@politi.dk.
Personalet vil derefter via mail eller telefon kontakte dem der ønsker personlig betjening og aftale en tid.

 

Oversigt

    Oversigt