Erhvervsakademiet Lillebælt, der har adresse i både Odense og Vejle, har for alvor fået vind i sejlene, når det gælder antallet af ansøgere. De seneste par år er antallet af nye studerende været i konstant fremgang, og tendensen fortsætter.
Seneste ansøgertal til optagelse i februar 2017 viser en samlet stigning på 13,8 procent – fra 739 studerende i 2016 til 841 i 2017.
På Erhvervsakademiet Lillebælt mener man, at det er de moderne undervisningsformer og virksomhedssamarbejder, der for alvor har slået igennem.
– Når vi spørger de studerende, kan vi se, at noget af det, der virkelig betyder noget, er den meget praksisrettede læringsform, hvor de i studietiden kommer ud i en virksomhed og omsætter teori til praksis. Samtidig har vores studiemiljø fået et gevaldigt løft, blandt andet med etableringen af det nye store campus i Odense, siger Alice Petersen, kommunikations- og erhvervskontaktchef, Erhvervsakademiet Lillebælt.
En af højdespringerne blandt de mange uddannelser, som Erhvervsakademiet Lillebælt tilbyder, er uddannelsen til markedsføringsøkonom. Her er antallet af ansøgninger til vinteroptag vokset med 83 procent – fra 48 ansøgere i 2016 til 88 i 2017.