Forrygende regnskab fra Fynske Medier

Fynske Medier kom ud af 2013 med et overskud før skat på 16 millioner kroner. Målet var på forhånd 10 millioner.

Salget af aviser, reklamer og tryksager steg i 2013 med 57 millioner kroner.

Målet i 2014 er 60 millioner, men efter det gode resultate i 2013 regner selskabet med at væksten bliver større.

Administrerende direktør Jesper Rosener understreger, at Fynske Medier er godt igang med den strategi selskabet lagde i 2012 med det mål at nå en omsætning på op mod en milliard på fem år.

- Det var svært at komme igang. Vi var ikke så sikre, da 2013 begyndte, men nu ser tingene meget bedre ud, skriver han i en pressemeddelelse.

Især koncernens dagblade har oplevet fald i annonceindtægter, men til gengæld solgte de flere avis-abonnementer, og de digital medier - først og fremmest Guloggratis.dk har solgt væsentligt mere.

Overskuddet på 16 millioner kroner skal ses på baggrund af, at koncernen havde et underskud i 2012 på 49 millioner kroner, hvilket førte til strenge spareplaner.

Oversigt

    Oversigt