Fremtidens Midtfyns Festival

Flere oplevelser til publikum, samarbejde med andre festivaler og en veldefineret musikprofil. Det var nogle af hovedpunkterne, da Midtfyns Festivalens ny ledelse torsdag fremlagde deres fremtidsplaner.

-

Flere oplevelser til publikum, samarbejde med andre festivaler og en veldefineret musikprofil. Det var nogle af hovedpunkterne, da Midtfyns Festivalens ny ledelse torsdag fremlagde deres fremtidsplaner.


Musikken skal stadig være det bærende i Midtfyns Festivalen; men derudover vil den ny ejer, OB, tilbyde publikum skæve og anderledes oplevelser. Til den kommende sommers festival er det planen at tilbyde 10 til 12 ny aktiviteter. Fra et pariserhjul til camp- og scorekits.


Midtfyns Festivalen har allerede indledt et samarbejde med Roskilde Festival, men vil gerne samarbejde med flere såkaldte open air arrangører. Formålet er i fællesskab at gøre markedet større.


Festivalen betragter sig selv som værende for danskere mellem 15 og 35 år. Musikudvalget skal placere Midtfyns Festival imellem festivallerne i Roskilde og på Langeland. Altså: for dem, der mener Roskilde er for \"hardcore\" og at Langeland er for familiær.


Første bølge af bands på den kommende festival er:



  • Gabrielle
  • Thomas Helmig
  • Tim Christensen
  • Saybia
  • Marie Frank
  • Jupiter Day
  • Superheroes

Midtfyns Festivalens ledelse lægger ikke skjul på, at det også er en forretning. Fremover vil man gennemgå omkostningerne kritisk for at skabe en sund basisøkonomi for foretagendet.


Desuden håber man at skaffe flere sponsorindtægter ved at satse på den seneste udvikling indenfor sponsorater. Den går mere og mere i retning af, at virksomhederne vælger at koble produkt og branding sammen med positive værdier og oplevelser, som f.eks. en festival kan give et publikum.


I den forbindelse påpeger festivalledelsen, at det skal ske uden at publikum kommer til at føle sig kommercielt omklamret.


Festivalens ny bestyrelse består af:



  • Kim Brink, (formand), direktør, OB
  • Niels Thorborg, direktør, L?Easy
  • Carl Christian Nielsen, director, Micro Matic
  • Torben Laustsen, kommunikationsdirektør, Nordea
  • Bjørn Karsholt, marketingsdirektør, Rockwool
  • Leif Skov, festivaldirektør, Roskilde Festival 

Oversigt

    Oversigt