Fynbus bedst i test

I dag slog Fynbus 15 andre trafikselskaber og vandt for bedste online kundeservice i Passagerpulsens kundeservicepris.

Scoren blev 94 ud af 100 mulige point i Passagerpulsens test af online kundeservice. De 94 point var i år nok til, at Fynbus løb afsted som vinder af bedste online kundeservice.

- Særligt på de vigtige områder ”Overskuelighed”, ”Brugervenlighed” og ”Behovsafdækning” ligger Fynbus højt i forhold til de fleste andre selskaber.

Sådan lyder en del af begrundelsen for, at netop Fynbus vandt i år. Undersøgelsen er lavet på baggrund af det såkaldte mystery shopping. En metode hvor en interviewer er ”forklædt” som kunde og oplever selskabernes kundeservice. I undersøgelsen er 15 trafikselskaber vurderet, og her scorer Fynbus generelt langt over gennemsnittet af de andre trafikselskaber.

- Vi er rigtig glade for at få kundernes anerkendelse. Det betyder også rigtig meget for os internt i virksomheden.

- Vi har et konstant fokus på, at vi er nødt til at gøre det godt og overskueligt for kunderne. De er, de vigtigste vi har. Derudover har vi også en særlig opgave i at få flere til at tage den kollektivetransport, fortæller direktør for Fynbus, Carsten Hyldborg.

Det er andet år i træk, at Passagerpulsen sætter fokus på kundeservice og dermed kårer vinderne af bedste telefoniske og online kundeservice. Derudover kårer de en samlet vinder, som i år blev Abildskou. Vinderen af telefonisk kundeservice blev det Bornholmske busselskab BAT. Sidste år blev det til en samlet sejr for Fynbus.

- Det er klart, at vi er motiveret til at tage alle gode gange tre. Vi holder fast i de ting, vi allerede har, og så forsøger vi at arbejde hen mod, at kunderne ikke oplever besvær eller dårligere service, når vi får rejsekortet fra Januar 2017.

Oversigt

    Oversigt