HCA-fejring nær kvalmepunktet

Markedsføringen af H.C. Andersen og begivenhederne i H.C. Andersen året har nu nået kvalmepunktet. Det siger flere H.C. Andersen eksperter. Have PR, der står for markedsføringen, har besluttet at skrue ned for informationen om H.C. Andersen.

-


Have PR skruer ned for markedsføringen de kommende måneder

Markedsføringen af H.C. Andersen og begivenhederne i H.C. Andersen året har nu nået kvalmepunktet. Det siger flere H.C. Andersen eksperter. Have PR, der står for markedsføringen, har besluttet at skrue ned for informationen om H.C. Andersen.

- Man kan frygte, at vi er tæt på kvalmegrænsen, og at folk vil lægge Andersen på hylden efter jubelåret, for \"ham kender vi jo godt\". Og så selv om de ikke har læst en linje af ham, siger Klaus P. Mortensen, der er udgivelsesleder på en ny 18-binds udgave fra Det Danske Sprog- og Litteraturselskab til Kristeligt Dagblad.

Omtalen af HCA-året har de seneste år været massiv. Der har været et utal af pressemøder, omtale af film, bøger, teaterforestillinger og ikke mindst udnævnelsen af H.C. Andersen ambassadører har fyldt meget i medierne.

- Det seneste år tid har arrangørerne gang på gang slået på tromme for bulder og ingenting. Jeg savner at få bredt et kulturlandskab ud, hvor det er muligt at møde digterens værk i nye læsninger og doseringer, siger dr. phil. Johan de Mylius.

I følge Kristeligt Dagblad vil Have PR og Kommunikation holde lav profil med markedsføringen af eventyrdigteren til slutningen af februar.

H.C. Andersen-året kulminerer i dagene 1-3. april, hvor digteren ville have fyldt 200 år.

Oversigt

    Oversigt