Kineserne kommer

I dag var fynske forretningsfolk inviteret til møde af Fynsk Erhverv for at få gode råd når salg skal målrettes kineserne.

Kinesiske turister og forretningsforbindelser strømmer i stigende grad til Danmark. Og dagens businessbrunch for de fynske forretningsfolk skulle sikre viden om kineserne og deres syn på god kundeservice og godt værtsskab.

- Vi skal være i stand til at kommunikere og tage imod, så vi får skabt den gode relation, der er en forudsætning for en god handel, forklarer Jytte Reinholdt, der er direktør i Fynsk Erhverv.

2904 Kina

1.300.000.000 potentielle kunder

Markedet er stort i Kina med et indbyggertal er 1,3 milliarder. For at få kinesere til Odense, skal eventyret om H.C. Andersen brandes endnu mere.

Magasin i Odense er en de virksomheder, der de seneste år har satset på det kinesiske marked i form af kinesiske informationer i foldere, kinesiske skilte og kinesiske annonceringer. Og så er brandet 'made in Denmark' en en væsentlig faktor.

- De er interesseret i dansk design, hvis man ser ud til detailhandlen i særdeleshed. Den sikkerhed der er i at købe et produkt som eksempelvis Georg Jensen eller Royal Copenhagen, er enormt vigtig i forhold til vores gæster, når de kommer fra Kina, siger forretningschef i Magasin Odense, Johnny Buchgraitz.

Ambitionen med dagens møde er at give Odenses detailhandel lyst og redskaber til at håndtere det stigende antal kinesiske turister.

Oversigt

    Oversigt