Tøjgiganten H&M har indgået en aftale med modehuset Versace, hvilket betyder, at svenskerne i efteråret vil sælge en kollektion, som er designet af det italienske luksusmærke.
Versace er det seneste i en række af store modehuse, der samarbejder med H&M for at fremstille en eksklusiv tøjkollektion, som ligger i et jordnært prisleje.
- De har gjort dette siden 2004 (H&M, red.) Men det er klart positivt med et navn, der er så verdenskendt som Versace, siger en unavngiven analytiker.
H&M har tidligere samarbejdet med blandt andre Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garcons og Jimmy Choo.
Den kommende kollektion inkluderer både herre- og dametøj og vil blive solgt i 300 af H&M's butikker, oplyser svenskerne.
- Med design af den kreative chef Donatella Versace vil det eksklusive kollektion se tilbage på mærkets rige arv fyldt med læder, print, farve og udstråle eksklusive materialer, skriver H&M i en pressemeddelelse.