"Når jeg dør, så skal der være fest"

En ny kampagne på Fyn skal få danskerne til at tage stilling til deres egen begravelse. Kendte fynboer fortæller om deres sidste vilje i en række reklamespots på TV 2/FYN.

Lars Høgh og Lasse Helner har valgt, hvordan deres begravelse skal være. Men det er langt fra alle, der har det. Oftest står pårørende tilbage og ved hverken ud eller ind. Men det skal en ny kampagne lave om på.

- Døden er jo tabu, og selvom døden er det eneste sikre i livet, så har vi svært ved at forholde os til den. Med kampagnen vil vi gerne skabe debat og eftertanke, så vi i god tid tager stilling til, hvordan vi skal herfra, siger Gert Rasmussen fra Nørgård Mikkelsen, der er reklamebureauet bag.

Det er Begravelse Danmark, der står bag Min sidste vilje, hvor alle kan udfylde sine ønsker omkring begravelsen.

Når jeg en gang skal her fra, så skal der være fest !

"Når jeg dør, er det afslutningen på et kreativt, farverigt,
afvekslende og til tider - besværligt - liv.
Jeg er gammel gartner, og jeg vil begraves i en kiste i jorden,
hvor jeg kan formulde. Efter højtideligheden i kirken skal der
være fest, som livet har været levet. Med de venner - og den
familie - jeg har, kan de finde på hvad som helst.
Og det skal de have lov til."

Lasse Helner

Læs mere her om Min sidste vilje

Oversigt

    Oversigt