Nyt underskud hos Jensens Bøfhus

2021 blev endnu et år med underskud for restaurantkæden. Nu skal en kapitalindsprøjtning på 45 millioner, nyt brand og medarbejder- og lederuddannelse skabe smør på brødet hos koncernen Jensen's Bøfhus.

Jensens Bøfhus slås stadig med at få kæden til at give overskud.

Det netop offentliggjorte 2021-regnskab viser et underskud på 12,5 millioner kroner i Jensen's Bøfhus A/S mod et minus på 13,7 millioner kroner året før.

Inden coronapandemien satte sit præg på samfundet var restaurantkæden ellers godt i gang med at få vendt mange års underskud. 

Nu forventer ledelsen imidlertid, at der i 2022 atter kan skabes overskud.

Der er budgetteret med en omsætning på 505 millioner kroner og et overskud før skat på fem millioner kroner i 2022, fremgår det af regnskabet.

I det nye regnskabsår har ejerne skudt 45 millioner kroner ind i koncernen for at styrke arbejds- og egenkapitalen.

Selskabet vil bruge det økonomiske rygstød til at højne kundeoplevelsen af et besøg i Jensens Bøfhus.

- Kendskabet til Jensens Bøfhus er meget højt, men for at kunne tiltrække nye gæster skal Jensens Bøfhus udvikles og plejes, hedder det.

I årets løb vil koncernen bruge endnu flere ressourcer på leder- og medarbejderudvikling.

Jensens Bøfhus har frem til slutningen af april fastholdt den budgetterede omsætning, men nedlukningen i starten af året varede længere, end kæden havde regnet med, og det har påvirket resultatet negativt med 10 millioner kroner her i starten af det nye regnskabsår, oplyser kæden.

Koncernen er ejet af Østergaard Nielsen-familien i M;iddelfart, Bøgh-Sørensen-familien i Odense samt Gundersen-familien i Assens.

Jensen's eller Jensens