Politiet skal lære at kommunikere

Fyns Politis nye administrative medarbejdere skal på kursus i kommunikation, før de starter i de nye servicecentre, der fra i sommer skal køre sideløbende med vagtcentralen.

De ansatte i servicecentrene skal aflaste vagtcheferne på 114-nummeret.
Blandt andet skal de tage i mod anmeldelser af tyveri, og fordi de skal snakke med mange mennesker, er det vigtigt, at de har lært at kommunikere, siger politidirektør Poul Løhde til Fyens Stiftstidende.

Vagtchefer kan også komme på kursus

Politidirektøren afviser heller ikke, at vagtcheferne skal på et kommunikationskursus efter en række episoder, hvor de har fejlfortolket borgere i telefonen.

En kvinde fra Vissenbjerg skulle for eksempel bruge tre minutter på at overtale en vagtchef til at sende en patruljevogn, da en psykisk syg mand var ved at smadre hendes vinduer.
Vagtchefen troede i første omgang ikke på kvinden.

Fyns Politi er lige nu ved at evaluere vagtchefernes arbejde det første år efter politireformen.

Omkring 1200 har søgt job i politiets nye servicecentre.

Oversigt

    Oversigt