Rod med rejsekortet: FynBus forlænger brug af kvikkort i busserne

FynBus har svært ved at få fynboerne til at tage det nye rejsekort til sig. Derfor har de nu igen udskudt fristen for brug af de gamle kort.

Det er ikke gået hverken så hurtigt eller let med at få kunderne over på rejsekort, som FynBus havde forventet, og derfor har FynBus besluttet sig for at forlænge fristen for brug af Kvikkort, værdikort og turkort i busserne. 

Fristen var oprindeligt sat til fredag den 31. marts, men er nu forlænget til onsdag den 31. maj. Derfor får fynboerne to ekstra måneder til at få bestilt sig et rejsekort. I første omgang var fristen sat til den 28. februar, men da havde kun 7.000 kunder skiftet kort. 

Ifølge FynBus er den nye frist skabt for at tage størst muligt hensyn til de fynske busrejsende.

- Vi ønsker, at så mange kunder som muligt får anskaffet sig et rejsekort, men vores tal viser desværre, at der fortsat er mange kunder, der ikke har bestilt kortet. Vi tror på, at det skyldes, at folk har glemt det, og derfor giver vi dem en chance mere. Hellere det end en masse dårlige sager, hvis vores kunder i næste uge oplever, at de pludselig ikke længere kan bruge deres kort, siger Martin Krogh, der er kommunikationschef hos FynBus. 

Den nye frist er ifølge FynBus sidste chance for at få erhvervet sit rejsekort. Den 1. juni påbegynder FynBus afmonteringen af det gamle billetudstyr i busserne, så den 31. maj er definitivt sidste chance for at bippe med sit Kvikkort i FynBus’ busser.

Vanskelig proces

FynBus har haft svært ved at få fynboerne til at tage rejsekortet til sig. Og trods den nye frist skal man ikke vente alt for længe med at få bestilt det nye rejsekort.

Ifølge FynBus tager det omkring ti dage, fra kortet er bestilt, til man får det tilsendt med posten - hvis man altså bestiller det via deres hjemmeside.

Lidt sværere er det, hvis man bestiller rejsekortet i busselskabets kundecentre. Der kan leveringstiden være op til fire uger på grund af travlhed. 

Tidligere på måneden meldte FynBus ud, at omkring 20.000 fynske busrejsende endnu ikke havde bestilt et rejsekort.

- Vi ønsker, at så mange kunder som muligt får anskaffet sig et rejsekort, men vores tal viser desværre, at der fortsat er mange kunder, der ikke har bestilt kortet, siger Martin Krogh, der er kommunikationschef hos FynBus. 

Officielle fynske rejsekort-datoer

 

Oversigt

    Oversigt