Spritkampagne rettet mod virksomhederne

Det er både dumt, dyrt og pinligt at køre spirituskørsel. Dette budskab vil Fyns Amt nu forsøge at slå fast over for de fynske bilister via arbejdspladserne. Det fynske vejvæsen er klar med en ny spritkampagne, der dennegang er målrettet mod virksomhederne.

-

Det er både dumt, dyrt og pinligt at køre spirituskørsel. Dette budskab vil Fyns Amt nu forsøge at slå fast over for de fynske bilister via arbejdspladserne. Det fynske vejvæsen er klar med en ny spritkampagne, der dennegang er målrettet mod de større virksomheder på øen.

De fynske virksomheder vil snart modtage en pakke fra vejvæsnet i Fyns Amt med plakater og foldere. Vejvæsnet håber, at materialet kan skabe debat om alkohol og bilkørsel ude på arbejdspladserne.

Målrettet mod mænd
Kampagnen retter sig særligt mod mænd i aldersgruppen 30 til 50 år. Det er denne aldersgruppe, der står bag hovedparten af de omkring 300 spritulykker i Fyns Amt hvert år. Hvert eneste år er spritbilister skyld i 140 kvæstede og 10 dræbte i Fyns Amt.

Sideløbende med indsatsen over for virksomhederne vil amtet også rette kampagnen mod vognmænd og køreskoler i Fyns Amt.

Oversigt

    Oversigt