Stor succes for luksuscykler

Der findes luksus-biler og luksus-skibe. Men nu er en ny form for luksus-varer også slået igennem - luksuscyklen. Det mærker man hos Odense-firmaet Bjarne Egedesø, der har specialiseret sig i at sælge  luksuscykler.

-

Der findes luksus-biler og luksus-skibe. Men nu er en ny form for luksus-varer også slået igennem - luksuscyklen. Det mærker man hos Odense-firmaet Bjarne Egedesø, der har specialiseret sig i at sælge  luksuscykler.


Det er den ældre generation, der har penge mellem hænderne, som vælger at bruge 35.- 40.000 kroner på en ny cykel. Og som dertil køber ekstraudstyr på op til 10.-15.000 kroner.


Det grå guld


\"Cykelsporten har jo altid været der. Så det er klart det grå guld, der udgør det nye og ganske lukrative marked. Det er entusiaster med en ekstrem bevidsthed om de rigtige mærker samt grej og ønsket om det bedste af det bedste. Her gåes der ikke på kompromis med noget\", siger Kim Egedesø fra firmaet til Børsen.


Mellem luksustilbehøret er blandt andet en flaskeholder med belægning af ægte guld og letvægtssaddel med polstringszoner.


Specielt Tour de France sejren til Bjarne Riis i 1996 gav virksomheden er kraftigt skub fremad, så der i dag er 40 ansatte samt en omsætning på ca. 100 millioner kroner om året.

Oversigt

    Oversigt