Succes med flexjobkampagne

Personlige og konkrete annoncer virker. Odense Kommune har stor succes med en ny kampagne for at finde virksomheder, der vil ansætte folk i flexjobs. Efter de første fire dage med avisannoncer har ni virksomheder henvendt sig.

-

Personlige og konkrete annoncer virker. Odense Kommune har stor succes med en ny kampagne for at finde virksomheder, der vil ansætte folk i flexjobs. Efter de første fire dage med avisannoncer har ni virksomheder henvendt sig.

Det ser ud til, at Odense Kommune har fundet de vise sten, når det gælder om at finde flexjobs til folk, der har mistet en stor del af deres arbejdsevne.

Personlig annonce
I annoncer i for eksempel Fyens Stiftstidende, præsenterer hver enkelt ansøger sig med overskriften \"Jeg søger et flexjob\" og en tekst, der indeholder oplysninger om fornavn, alder og kvalifikationer.

- Jeg synes, kampagnen er en stor succes. Vi får mange flere henvendelser end efter de sædvanlige anonyme efterlysninger af interesserede virksomheder, siger Birthe Faurschou, der er flexjobskoordinator i Odense Kommune.

Odense som rollemodel
Annoncekampagnen er en gentagelse fra sidste forår. Her henvendte 100 interesserede virksomheder sig efter, at 35 annoncer havde været i avisen over ni uger. Kun i to tilfælde ud af de 35 lykkedes det ikke at få parret en jobsøger og en arbejdsplads.

- Vi har haft så gode erfaringer med kampagnen, at mange andre kommuner har henvendt sig til os for at kopiere den, siger Birthe Faurschou til TV 2/FYN.

Oversigt

    Oversigt