Vennerabat betyder ikke billetkrise

Odense Kommune er ikke bekymret for billetsalget på den nye odenseanske musikfestival Tinderbox, som kommunen er med til at støtte.

Fredag introducerede Tinderbox en såkaldt vennerabat på 25 procent, og sendte links ud til rabatkøb til de, der allerede havde købt en billet.

Med linket kan man købe en partout-billet 25 procent under den oprindelige pris. Men koden er ikke unik og kan derfor bruges af alle, og dermed er prisen i praksis sat 25 procent ned.

Odense Kommune, der bakker festivalen op med over 23 millioner kroner de næste ti år, er ikke bekymrede for, at den nye spotpris er udtryk for krise hos festivalen.

- Vores holdning er, at vi ikke blander os i prisstrategier for de virksomheder vi engagerer os med. Vi har set billetsalget. Vi er glade - det er den største festivalintroduktion, der nogensinde har været i Danmark. Og vi er rigtige glade for billetsalget, fortæller Ronnie Hansen, der er udviklingschef i Odense & Co.