Der er indtil flere gode grunde til, at du godt kunne være en af de 1,4 millioner der har set, nydt og sikkert også fniset, mens den "vrisne slagter" var på slap line på din pc, mobil eller tablet.
Og grundene er helt basale. Det siger de to eksperter i sociale medier Peter Svejgaard fra Spies og Steffen Kjærullf fra Evercall. De er henholdsvis ansvarlig for sociale medier og online manager.
Nøgleordene er genkendelse og følelser hos modtagerne (dig) tilsat et par trick fra afsenderen (TV 2/FYN).
- Folk fra Langeskov kender ham. Og så er han direkte og lige til. Han er nem at forholde sig til. Han har meget klare holdninger, siger Peter Svejgaard.
Steffen Kjærullf har bidt mærke i brugernes kommentarer. Her sætter brugerne pris på slagterens ærlighed - og at han er ligefrem.
- Et ord, der går igen, er "respekt". Vi lever i en tid, hvor der ikke er så mange der tør sige sin ærlige mening, og det kan man godt lide, man gør. Så længe det ikke går ud over nogen, siger Steffen Kjærullf og tilføjer:
- Og der er ikke nogen, der sælger noget i det klip. Det er bare en person, der er helt som personen nu en gang er. Og det kan vi godt lide at se på de sociale medier.
Den vrisne slagter er nu afdøde Helge Winther. Han havde sin butik i Langeskov, og det var her TV 2/FYN i 2011 mødte den dengang 81-årige slagter, som blandt andet diverterede med følgende:
- Jeg har sgu andet at lave end at underholde alle de der, der skal have mørbradbøf eller hvad fanden det nu er!