Lillebælts-byer med fælles logo

Middelfart, Kolding og Fredericia rykker endnu tættere på hinanden. I dag får de nyt fælles logo til turistsamarbejdet Destination Lillebælt.

- Vi skal have flere turister, mere omsætning og flere arbejdspladser, fastslår Middelfart-borgmester Steen Dahlstrøm (S) om baggrunden for samarbejdet.

Mere end H.C. Andersen

De tre kommuner vil have mere ud af hinanden, for når turisterne er i trekantsområdet, så går de fleste besøg til Legoland og H.C. Andersen-attraktionerne i Odense. Det skal der laves om på.

- Vi har så mange ting at byde på. Der er gode muligheder for aktiv ferie med dykning og sejlsport og vi har et hav af campingpladser. Der er et enormt uudnyttet potentiale. Hvis der er turister i Danmark i ti dage, så vil vi gerne holde på dem mere end to, siger borgmesteren.

Nyt samarbejde

Middelfart, Koldning og Fredericia kommuner begyndte samarbejdet sidste år, og håber at de med det nye, fælles logo kan skabe en enhedsfølelse i området.

- Det er et logo og et DNA, som vi, som beboere i kommunerne og i fremtiden alle skal kunne samles om - og samarbejde under, forklarer udviklingskonsulent Anders Franz Johansen fra Destination Lillebælt.

Det er stadig hemmeligt, hvordan logoet kommer til at se ud, men borgere i området bliver lidt kryptisk opfordret til at se op i luften mandag mellem 15 og 17.

Besøg Destination Lillebælt

Oversigt

    Oversigt