Fin reklame: Nørgård Mikkelsen fordoblede overskud i corona-år

2020 var et historisk godt år. Tilgangen af nye kunder hos Fyns største reklame- og mediebureau var blandt de bedste overhovedet.

2020 blev ikke så ringe endda.

Sådan ville en af Nørgård Mikkelsens mest kendte kampagnefigurer, Gunnar i selskab med Minna, nok have betegnet det forløbne regnskabsår hos det fynske reklame- og mediebureau.

quote Vi bliver anerkendt som nogle af de absolut bedst i Danmark

Ledelsesberetning, Nørgård Mikkelsen

For 2020 blev et historisk godt år målt på antallet af nye kunder.

Overskuddet voksede fra 3,3 til 6,8 millioner kroner efter skat.

Nu er det ikke mere Fiskebranchen, der får kendskab af det fynske bureaus kampagner, men derimod Arla, Matas, Kohberg, Automester, Alumeco, Fødevarestyrelsen, Ingeniørforeningen og Fri Bikeshop.

Blandt de bedste i Danmark

Firmaerne er blandt mange andre blevet lokket inden for hos Nørgård Mikkelsens havneadresse i Odense.

Og opgaverne er i dag mere end blot reklamekampagner.

Blandt de nye opgaver er blandt andet at gøre kunderne synlige på den kommende dominerende platform i Danmark, Amazon.

- Vi bliver anerkendt som nogle af de absolut bedst i Danmark på dette felt, og vi ser det som en stor fremtidig vækstmotor, både for bureauets kunder og for os selv. Vores kontor i København er vokset med næsten 50 procent i 2020. Her har vi haft en stor tilgang af nye kunder, bl.a. Schneider Electric, nye projekter for Landbrug & Fødevarer og en stor kampagne for Danica Pensions prestigebyggeri Tuborg Strandeng, hedder det i ledelsesberetningen.

Bureauet har haft succes med "dynamiske kampagneindsatser", hvor man tilbyder kunderne en samlet pakke. Alene på det område har væksten i bruttoavancen været på 30 procent.

Også internt i branchen kan Nørgård Mikkelsen række armene i vejret.

I branchens egen imagemåling, My-Image, er det fynske bureau, der har erhvervsmanden Niels Thorborg som hovedaktionær, i dag rangeret som landets 6. bedste bureau.