Forældre glade for heldagsskoler i Vollsmose

Heldagsskoler giver gode muligheder for integration, hvis man bruger timerne rigtigt, viser ny rapport. Forældrene i Vollsmose roser skolens faglige muligheder.

Tosprogede elever kan lære meget mere i en heldagsskole. Det mener Lars Holm fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. Han forsker i heldagskolerne i Odense-bydelen Vollsmose og har netop udgivet den første statusrapport om skoleprojektet.

- Noget af det positive er, at det giver mulighed for en målrettet pædagogisk satsning på de tosprogede elever, som tydeligvis har et behov, siger Lars Holm til Ritzau.

Tre skoler i Vollsmose har heldagsskole for de mindste elever, og målet er at få bedre integration og uddannelse af de mange tosprogede børn i området.

Lars Holm fastslår samtidig, at det har afgørende betydning, hvordan forældrene forholder sig til heldagsskolen. En del skepsis over de lange dage er overvundet for de fleste, fordi man nu giver eleverne fri klokken 15.30 i stedet for klokken 16.

Oversigt

    Oversigt