Nyåbnet streetfood-marked fik skulderklap

Odenses street-food marked fik torsdag aften et skulderklap af Destination Fyn Klyngen for særligt innovativt tiltag.

Det blev Storms Pakhus, der torsdag aften fik Årets Skulderklap, som styregruppen for Destination Fyn Klyngen uddele hvert år.

Det populære streetfood-marked i Odense, der åbnede dørene den 1. september i år, var oppe i mod ti skarpe konkurrenter, som ligesom Storms Pakhus har budt på særligt innovative tiltag, der har rykket fynsk turisme i det forgangne år. 

Prisen blev uddelt i forbindelse med Destination Fyn Klyngens årskonference på Hotel Sinatur i Nyborg, som i år blev holdt i samarbejde med Sport Event Fyn. 

Prismodtageren var meget beæret over at modtage skulderklappet torsdag aften: 

- Det varmer helt ind i hjertet, at vores kollegaer i oplevelsesbranchen peger pilen mod os, når der skal uddeles en anerkendelse som denne. Det er sådan noget, der gør, at man får lyst til at gå på arbejde hver dag og lave, det vi laver, sagde Bjørn Hentze, der er direktør i Storms Pakhus og Bargroup, der står for den daglige drift i pakhuset, i en pressemeddelelse.

Storms Pakhus blev vinderen af Årets Skulderklap. 
Storms Pakhus blev vinderen af Årets Skulderklap. 
Foto: Udvikling Fyn

Pakhuset giver noget til den fynske turisme

Destination Fyn Klyngens konference og prisuddelingen var kick-off på den nye FYN365 markedsføringstrategi, som blandt andet har gastronomi og fødevarer som et af sine fokuspunkter.

Set i det lys gav det rigtig god mening, at netop Storms Pakhus gik hjem med både diplomet og æren. Pakhuset vandt blandt andet over de to øvrige nominerede, Bike Friends-konceptet og Nyborg Destilleri. 

Jens Odgaard, der er medlem af Destination Fyn Klyngens styre- og investorgruppe, overrakte prisen torsdag aften. Han var godt tilfreds med vinderen af Årets Skulderklap. 
 
- Odense Street Food har med Storms Pakhus givet fynsk turisme et helt unikt og friskt pust. Som indstillingerne fremhæver er pakhuset i høj grad med til at give Odense et mere urbant udtryk og sikrer, at vi rider med på street food-bølgen på vores helt egen og innovative måde. Med udnyttelsen af det smukt renoverede pakhus er der skabt en autentisk oplevelse i særklasse, sagde han, da han overrakte prisen. 

Selvfølgelig skulle Odense have streetfood

Initiativtager til Copenhagen Street Food og den anden halvdel af partnerskabet bag Storms Pakhus, Jesper Møller, var også til stede ved overrækkelsen.

- Wow!! Tusind tak for hæderen. Vi har ikke et sekund været i tvivl om, at Odense har villet det her. Skulderklappet bekræfter i høj grad, at samarbejdet med lokale kræfter og forankringen i de historiske rammer virkelig har ramt hovedet på sømmet, sagde han efter afsløringen ifølge pressemeddelelsen.
 
Sidste år var det Live Nation, der modtog prisen for Heartland Festivalen, og Bridgewalking i Middelfart skød traditionen i gang som modtager i 2015.

Oversigt

    Oversigt