OB indgår partnerskab med Red Barnet
Artiklen er mere end 30 dage gammel
Odense Boldklub og Red Barnet har indgået et flerårigt partnerskab med fokus på at skabe stærke fællesskaber og positive oplevelser for børn i udsatte positioner.
Som ny forandringspartner for Red Barnet skal OB være med til at hjælpe de børn, som har allermest brug for det.
- Selv om Danmark er et rigt land, vokser alt for mange børn op i fattigdom. De står uden for fællesskabet, har færre glæder i livet end andre børn og mange flere bekymringer. Vi glæder os til samarbejdet med OB og er virkelig taknemmelig for den hjælp, vi modtager, siger Johanne Schmidt-Nielsen, generalsekretær i Red Barnet, til OB's hjemmeside.
OB vil gennem forskellige aktiviteter, sammen med spillere og fans, støtte Red Barnets arbejde. Der er allerede nu planlagt salg af fan t-shirts, hvor alt overskuddet går til Red Barnet samt forskellige støtte-aktiviteter til Red Barnets årlige landsindsamling – blandt andet auktion af spillertrøjer med Red Barnet-logo.
- Vi ønsker at bidrage til Red Barnets arbejde, ikke blot økonomisk, men også gennem aktiviteter, hvor vi kan få børn, der står alene, til at blive en del af et større fællesskab. Gennem donationer og en række forskellige indsatser lokalt og sammen med spillere og fans vil vi løbende rejse midler, som går til Red Barnets arbejde for at skabe bedre trivsel gennem inkluderende og positive fællesskaber, siger Jack Jørgensen, der er kommerciel chef for OB.
Som en del af partnerskabet vil flere af OB’s superligaspillere desuden besøge Red Barnets ferielejr i Hesselager lørdag den 5. august for at skabe gode oplevelser for børnene og styrke fællesskabet.