Eventchef: Tinderbox er alle pengene værd

Tinderbox skal være med til at brande Odense og Fyn og tiltrække flere til eventyr-øen. Det mener Ronnie Hansen fra Odense&Co, at festivalen allerede har gjort.

Det er anden gang, at Tinderbox Festival åbner døren for festivalgæsterne i Odense, og allerede i år er der solgt mange flere billetter end tidligere.

Men festivalen skal ikke kun være til for, at folk kan feste og få en god musikoplevelse. 

Odense Kommune har investeret 23 millioner kroner til festivalprojektet, da de har stor tiltro til, at festivalen kan være med til at promovere Odense og Fyn.

Jeg vil mene, at det er pengene værd, forklarer Ronnie Hansen fra Odense&Co. 

Kan I allerede mærke, at der er en øget interesse for Odense efter Tinderbox sidste år? 

- Ja, absolut. Det kan vi se på mange parametre. Du kan bare se på, hvor mange billetter der er solgt, men vi kan også se det på omtalen, forklarer Ronnie Hansen fra Odense&Co., som er et partnerskab mellem Odense Kommune, det private erhvervsliv og offentlige institutioner. 

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Ifølge Ronnie Hansen er alle pengene, som er investeret i festivalen, givet godt ud: 

- 23 millioner er over 10 år, så det vil sige 2,3 millioner kroner om året, og det er mindre, end hvad man giver til, for eksempel spillestederne eller teater og alt muligt andet. Så hvis man måler på den måde i forhold til impact, så vil jeg mene, at det er pengene værd, forklarer Ronnie Hansen fra Odense&Co. 

Ronnie Hansen mener, at festivalen er en god måde at gøre op med fordommen om, at Odense skulle være en kedelig by. 

Se det fulde interview med Ronnie Hansen øverst i artiklen. 

Oversigt

    Oversigt