Store events slår pjalterne sammen i Odense

Et samarbejde mellem Tinderbox og Odense Sport & Event giver mulighed for at vokse på flere fronter forud for næste års festival i Odense.

Årets musikfestival Tinderbox var afviklingsmæssigt perfekt, men billetsalget var i underkanten. Det betød at den nye festival i Odense ikke kunne skabe overskud. Derfor har arrangørerne bag nu allieret sig med Odense Sport & Event, firmaet bag Superligaklubben OB, i bestræbelserne på at skabe et endnu bedre fundament for musikeventet i Tusindårsskoven.

Samarbejdet betyder, at Odense Sport & Event kommer til at sælge billetter igennem det store netværk, der i høj grad består af fynske virksomheder, der støtter op om OB.

- I Odense Sport & Event har vi et af Danmarks største, stærkeste og mest dedikerede sponsornetværk. Nu aktiverer vi så netværket i forhold til salg af billetter til dét, som jeg tror, bliver en af sommerens helt store oplevelser. Vi arbejde lige nu med at lave et helt specielt og dedikeret OB-telt i VIP-området, hvor vores sponsorer og samarbejdspartnere kan nyde hinandens selskab og festivalen i flotte og unikke rammer, siger direktør i Odense Sport & Event, Ole Bang Nielsen.

Også hos Tinderbox ser man store perspektiver i det nye samarbejde.

- Det er en af de største aktører på Fyn, der nu går ind i Tinderbox , og det er vi naturligvis meget glade for. Odense Sport & Event kan på rigtig mange områder bidrage til Tinderbox, og specielt samarbejdet omkring billetsalget og sponsornetværket forventer vi os meget af, siger festivalchef for Tinderbox, Brian Nielsen.

Tinderbox 2016 afvikles i dagene 23-25. juni 2016. En række af hovednavnene er allere på plads. Ramstein, Volbeat, The National, David Guetta, The Minds of 99 og Lukas Graham er på plakaten.

Oversigt

    Oversigt