Ny fynsk specialøl på markedet

Albani vil nu være noget specielt. Derfor har det fynske bryggeri som noget nyt lanceret en specialøl, der skal tage kampen om med konkurrenternes særlige øl.

Øllen kommer til at hedde Odense 1859 - med henvisning til året hvor Albani blev grundlagt.

- Det er for at gøre os mere interessante på det her ølmarked, siger Anders Hybholt, der er brandmanager hos Albani.

Det fynske bryggeri skaber yderst sjældent specialøl, men har nu sendt en særlig øl på markedet, som skal konkurrere med de specialøl, som konkurrenterne Carlsberg og Tuborg sælger.

Kendt kok var med til at lave øl

Øllen er skabt i samarbejde med den kendte fynske kok Thomas Pasfall fra Munkebo Kro. Og den er skabt, fordi de tørstige fynboer længe har efterspurgt en øl med mere karakter.

For Thomas Pasfall var det naturligt at takke ja til at gå med i skabelsen af øllen:

-  Det er en øl, der matcher mit mad, så den løftes op i en højere enhed, siger kokken.

Oversigt

    Oversigt