Undersøgelsen, der er foretaget af det nationale forskningscenter Dream, viser, at hurtig, tekstbaseret kommunikation er blevet mere udbredt blandet de 13 til 23-årige.
- Den daglige brug af nyheder blandt de 13 til 23-årige er steget fra 12 procent i 2010 til 27 procent i 2014, fortæller medforfatter på undersøgelsen og professor i medievidenskab på Syddansk Universitet Kirsten Drotner.
Blandt drenge er forbruget steget fra 15 procent i 2010 til 33 procent i 2014.
Det generelle brug af sociale medier steget fra fra 74 procent i 2010 til 88 procent i 2014, og bruger af chat er steget fra 45 procent i 2010 til 78 procent i 2014.
Andele af unge, der dagligt ser tv, hører radio, taler i telefon og benytter email er faldet mellem 7 og 11 procentpoint fra 2010 til 2014.
E-maillæsning og -skrivning repræsenterer det største fald i andelen fra 43 procent til 11 procent i daglig brug.