Med det næststørste tilskud fra innovationspuljen i 2020, skulle Mediet Kiosk bringe nyheder ud til danskerne i en ny form. Nu er mediet imidlertid officielt lagt i graven. Det oplyser investeringsselskabet bag, FST Growth, i en pressemeddelelse, skriver fagbladet Journalisten.
- Det er ikke lykkedes at skabe en realistisk model med en ekstern partner, og derfor er driften af Kiosk sat i bero og eksisterende abonnenter og indholdsaftaler opsagt, står der i pressemeddelelsen, der er underskrevet af FST Growth-direktør Morten Andersen.
- Det har som forventet været en vanskelig, men også spændende og lærerig udviklingsproces, som vi desværre ikke er lykkedes med at sende videre i et nyt partnerskab, siger Morten Andersen i pressemeddelelsen.
Han fratræder sin stilling ved udgangen af juli.
FST Growth er stiftet af Fyens Stiftstidende og Den Fynske Bladfond, som selv har investeret 2,5 millioner kroner i Kiosk, ud over de tre millioner fra puljen.