I det fynske folks tjeneste

Unicef i aggressiv markedsføring

Støt et godt formål: Betal hundrede kroner til fattige børn hver måned. Det lyder ligetil - men sådan var det ikke for en langelænder, der ville støtte Unicef.

Sussi Larsen er forarget over Unicefs agressive metoder.

Spurgte efter bankoplysningerne

Efter jul ville Sussi Larsen fra Magleby på Langeland gøre en god gerning. Hun havde nemlig set Unicefs reklame, der opfordrer til at støtte med 100 kr.

Derfor ringede hun til Unicef hvor hun fik at vide at hvis hun ville bidrage skulle hun oplyse sit fulde personnummer og alle sine bankoplysninger. Men det ville Sussi Larsen ikke. Sidenhen blev hun ringet op to gange samt fik tilsendt et brev, hvor hun blev opfordret til at støtte med 700 kroner om måneden.

- Jeg synes faktisk, de var lidt agressive med at få halet mig i land. Det var for meget af det gode, siger Sussi Larsen til TV 2/FYN.

Unicef: Vi har begået en fejl

Unicef beklager nu situationen.
 
- Vi forsøger at få folk til at give bidrag via betalingsservice. Det er billigst for Unicef og hjælper på den måde mest. Men det forsvarer ikke, at vi i denne sag har begået fejl, siger Steen M. Andersen, der er generalsekretær for Unicef, Danmark.