Tietgen skal samle viden om nethandel

Nationalt Videnscenter for Digital Handel hedder et nyt tiltag. Det skal blandt andet vende en tendes til, at onlinehandel går til udlandet.

Tietgen er blevet en del af nyt nationalt videnscenter, som skal styrke nethandlen i Danmark.

Undervisningsministeriet har nemlig netop godkendt planerne for Nationalt Videnscenter for Digital Handel. Videnscentret skal ligge i forbindelse med Aarhus Business College.

Tietgen er en af 11 såkaldte partnerskoler, som udover Tietgen tæller Aalborg Handelsskole, Business College Syd, Handelsfagskolen i Odder, IBC - International Business College, Knord, Learnmark Horsens, Mercantec, Next - Uddannelse København, Viden Djurs og Zealand Business College​.

I en pressemeddelelse fremgår det, at centret vil bestå af en videnscenterchef og to-tre ansatte. Dertil kommer en række projektansatte medarbejdere og de 11 partnerskoler.

- Udviklingen inden for digital handel går så hurtigt, at man groft sagt ikke kan nå at skrive lærebøger, før de er forældede. Det kan være svært for den enkelte skole og den enkelte virksomhed at følge med, siger Karina Boldsen, der er bestyrelsesformand for Aarhus Business College, i pressemeddelelsen.

Et af fokusområderne vil være at spotte tendensen til, at en væsentlig del af væksten i onlinehandel går til udlandet.

Nationalt Videnscenter for Digital Handel skal desuden have fokus på nye trends, teknologi og talentudvikling.

Oversigt

    Oversigt