I det fynske folks tjeneste

Fynsk kødselskab ny storsponsor i GOG

Det fynske kødselskab Su'Vit har indgået sponsorat i millionklassen med GOG.

Foto: Anders Kjærbye, Scanpix

Nu skal der drøn på markedsføringen hos det relativt nystiftede kødselskab Su'Vit med hovedsæde i Nyborg.

Selskabet, der er tre år gammelt, har indgået en sponsoraftale i millionstørrelsen med den sydfynske håndboldklub GOG. Det skriver Fødevarewatch.

- Det er et sponsorat i millionstørrelsen, som vi har indgået for at skabe synlighed om vores virksomhed. Vi har brug for profilering, så vi kan komme ud og konkurrere i supermarkederne, siger virksomhedens ejer, Michael Gertz til Fødevarewatch.

Sponsoratet betyder, at GOG's hjemmebane nu kommer til at hedde Su'Vit Arena, ligesom kødselskabets navn kommer til at pryde spillernes trøjer.

Hos GOG vil direktør Kasper Jørgensen ikke fortælle, hvor stort beløb, der følger med sponsoratet, men han siger:

- I og med, at det er et hovedsponsorat, og vores arena får navn efter virksomheden, så er det et sponsorat i højeste kategori. Su'Vit placerer sig derved blandt vores største bidragydere. 

Su'Vit producerer og sælger kød, der er varmebehandlet i vakuum.

Bliver en af fire store

Det østfynske kødselskab bliver en af fire hovedsponsorer i klubben, hvor Energi Fyn, Fynske Bank og Jysk Fynske Medier allerede er hovedsponsorer.

Hos GOG glæder de sig over det nye samarbejde:

- Vi er konstant på jagt efter nye solide samarbejdspartnere, og når vi rammer aftaler som denne er det en stor glæde for os. Samtidig giver det os et fantastisk økonomisk rygstød i det fortsatte arbejde på at skabe den økonomi, der skal til at etablere et tophold i dansk håndbold, siger GOGs direktør Kasper Jørgensen.

GOG har en målsætning om at placere sig i top fire.

- Derfor er det en vanvittig stor ting at vi i dag kan præsentere SU`VI:T som hovedsponsor. For hvis vi gerne vil være en topklub, så kræver det, at vi har økonomien til det, siger Kasper Jørgensen.

Aftalen løber indtil videre de næste tre år. GOG's spillere går første gang på banen med den nye sponsor på ryggen den 26. august.

Underskud vendt til overskud

Ifølge Fødevarewatch indgik Su'Vit for få uger siden en aftale med Superbrugsen.

Aftalen er første skridt på vejen til at blive kendt ude hos forbrugerne og ikke bare hos grossisterne, hvor virksomheden ifølge ejeren selv allerede er godt kendt.

Su'Vits seneste regnskab viser et overskud på knap en halv million. I forgående regnskab fra året 2014/15 havde virksomheden et underskud på en million kroner.