Rosengårdcentret først med nyt reklamemedie

Som det første butikscenter i Danmark tager Rosengårdcentret nu et helt nyt reklamemedie i brug. Overalt i centret vil der blive opsat store fladskærme, hvor de besøgende vil kunne se reklamer og aktuelle tilbud.

-


Skærmene vil kun vise billeder uden lyd

Som det første butikscenter i Danmark tager Rosengårdcentret nu et helt nyt reklamemedie i brug. Overalt i centret vil der blive opsat store fladskærme, hvor de besøgende vil kunne se reklamer og aktuelle tilbud.

Rosengårdcentret har indgået en aftale med firmaet Visual Bill-Board Technologies A/S, der står bag det såkaldte Mall-TV. Firmaet skal sælge reklamerne, der bliver vist på skærmene. Rosengårdcentret har dog betinget sig, at der bliver reklameret for produkter der kan købes i centret. Derudover får Rosengårdcentret mulighed for at bruge skærmene til at informere om tilbud og arrangementer i centret.

- Vi gør det for at være med på noget nyt. Vi får ikke noget særligt ud af det økonomisk, men det er noget der vinder frem i udlandet, og vi tror kunderne vil blive glade for denne type information, siger centerdirektør Preben Thomasen.

I første omgang vil der blive opsat mindst 15 skærme og målet er 30 i alt. Skærmene er 1 meter brede og 65 cm høje, og skærmene vil kun vise billeder, da lyd ofte virker forstyrrende.

Rosengårdcentret i Odense er Danmarks største butikscenter målt på antallet af butikker, og bliver årligt besøgt af omkring 5 millioner mennesker.

Oversigt

    Oversigt