Region Syddanmark trætte af TDC

De vedvarende problemer med telefonsystemet til Lægevagten i Region Syddanmark, får nu Regionen til at overveje en anden teleleverandør.

I lørdags var det i 6 timer umuligt for de 1,3 millioner borgere i Region syddanmark at komme i kontakt med Lægevagten. Det var fjerde gang siden Lægevagten tog et nyt telefonsystem i brug, at lægevagten var ramt af timelange nedbrud.

Og nu har Region Syddanmark fået nok.

- Vi har fortalt TDC, at vi ikke kan acceptere flere episoder. Derfor har vi krævet, at TDC nu etablerer et reservesystem, som står klar til at tage over i tilfælde af flere nedbrud. Hvis vi oplever det her én gang til, må vi se os om efter en leverandør, der kan garantere en større driftssikkerhed, siger Frank Ingemann Jensen ifølge Vejlke Amts Folkeblad.

Region Syddanmark betaler en halv million kroner årligt for TDC's telefonlinjer til lægevagten, og det er den eneste aftale, der umiddelbart kan brydes.

Oversigt

    Oversigt