Succes for fart-kampagne

Kampagnen Unge Mod Fart/ UMF får de unge til at sætte farten ned. Det siger folkene bag den. Politiet er mere forbeholdne. .

Kampagnen Unge Mod Fart virker

Kampagnen Unge Mod Fart/ UMF får de unge til at sætte farten ned. Siger folkene bag. Politiet er mere forbeholdne.

Kampagnen er kendetegnet ved, at det er unge der henvender sig til fartbøllerne

Den startede 1. marts og har henvendt sig til de unge gennem både tv og radio-spots, reklamefilm og internet i en jargon og stil som de unge selv bruger.

Det er en analyse reklamebureauet bag kampagnen har fået lavet, der viser at de unge har lyttet til budskabet.

200 fynboer mellem 18 og 30 år er blevet spurgt og 30 procent siger at kampagnen har fået dem til at sætte farten ned.

Hos politiet mener man endnu ikke, at det er muligt at vurdere om kampangen har været en succes. Men generelt set har de ikke kunnet mærke forskel.

"I den automatiske hastighedskontrol har kampagnen ingen effekt haft. Vi fanger stadig mange fartsyndere. Også unge," slår vicepolitikommisær Gert Clausen fra Odense Politi fast.

Oversigt

    Oversigt