60.000 solgte billetter og en plads som den tredje mest sete film i de danske biografer skaber glæder hos ASA-Film, der har produceret MGP-Missionen.
- Vi er da glade og stolte over at vi kommer ind som nummer tre, siger Henrik Møller Sørensen, der er producent hos ASA-Film.
Men selvom ASA-Film er tilfredse, så havde filmselskabet gerne set et endnu større salg.
- Af en eller anden grund er salget af biografbilletter dykket med 70 procent i påsken i år, og derfor har alle film solgt mindre end forventet, siger Henrik Møller Sørensen.
Filmen har solgt billetter i hele landet, men den er mest set i hovedstadsområdet.
- Det hænger sammen med, at der bor flest mennesker i københavns-området. Men vi kan se på tallene, at både biografgængere i Kolding, Aalborg, Aarhus og Odense har købt masser af billetter til MGP-Missionen, siger Henrik Møller Sørensen.
Målet er at sælge mindst 150.000 billetter, og det mener ASA-Film er helt realistisk.
Det Danske Filminstitut afviste at støtte filmen - i første omgang med den begrundelse - at film med et etnisk cast ikke kan sælge billetter i provinsen.
MGP-Missionen handler om Karl der flytter fra Vestjylland til København. Her hjælper han Sawson med at komme til MGP i Herning trods massiv modstand fra hendes tyrkiske familie.
FilmFyn har støttet MGP-Missionen.